Monday, July 19, 2010

Lost

Tiba-tiba aku rasa kosong
Langkahku ringan
Darah memecut laju ke kepala
Aku bingkas berpatah balik
Cuba kembali ke masa lalu
Seberapa pantas aku bergerak
Meluncur di tengah-tengah kemanusiaan yang lalai dan alpa
Namun masa lalu itu tidak mampu kukejar
Hanya tinggal ruang yang kelam dengan harapan yang pudar
Dia telah tiada di situ
Mereka telah tiada di situ
Hanya sisa-sisa pembaziran yang menunggu untuk dipungut

Sekali lagi aku rasa kosong
Sekali lagi langkahku ringan, lebih ringan
Namun darahku tidak lagi memecut laju ke kepala
Hanya bayangan silam yang tidak berkesudahan
Bayangan yang memberi harapan palsu
Aku telah keciciran dia
Aku telah keciciran mereka

Langkahku lemah
Nafasku lelah
Bantuan yang kuharapkan daripada manusia-manusia yang hanya mampu mendengar dan melihat
Ibarat menunggu kucing bertanduk
Masa sudah tidak bernilai
Ruang sudah tidak bersempadan
Dia telah hilang
Mereka telah hilang
Tinggal aku terkapai-kapai
Di tengah-tengah tamadun yang bodoh dan tamak


So long my dear wallet which is lost at TGV JJ Ipoh. Along with the wallet are:
1) IC
2) Driving licence
3) Utp matric card
4) Bonus link card
5) CIDB green card
6) CIMB atm card
7) Photos of my gf and me
8) Cash RM70++

Thanks to my baby Wani, Enoi, Naj and Ned for helping me.

4 comments:

  1. huhu.. Sdeh lak baca poem dia.. Jgn sdeh2 k.. Ha guna wallet yg lg bsr ke.. (cth : wallet esprit yg aku kasi hehe ) mayb lg bsr wallet lg susah nk hlg kot.. Byk lak aku membebel.. Gudbye wallet bonia.. hope u r happy wherever u r now..

    ReplyDelete
  2. tu r...blanje r aku mkn..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha..da mule berjiwa seni lak ko nih..haha

    ReplyDelete